فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
سلام دوستان از این به بعد میخوام اینجا یه آموزش کامل از HTML بدم ، به شما قول میدم بعد از تموم شدن این آموزش بدون هیچ مشکلی خودتون میتونید قالبتون رو بسازید (جدی بودن بهم نمیاد) سعی میکنم کمی شوخی بین آموزش بگنجونم چون ادما در زمان شادی زودتر موضوعات رو تجزیه تحیلی میکنن
یه تذکرم بدم من شاید از وب سایت هایی به عنوان منبع ماخز استفاده کنم دوستان دندون رو جگر بزارن آخر مقاله تمامی منابع ماخز هایی که استفاده کردم رو هم میگم
خب اول یه آشنایی مختصر با HTML داشته باشیم :
تاریخچه HTML :
HTML مخفف زبان نشانه گذاری فرا متنی است(hyper text markup language)توسط Tim Berners-Lee در خلال دهه 90 ميلادي همراه با گسترش وب، شکوفا  شد. اين زبان توسط مرورگر Mosaic معروفيت خاصي پيدا کرد. در آن زمان HTML  در چند مدل منتشر مي شد که آن بستگي داشت به سازنده فايل و انجمنهايي که در  زمينه وب فعاليت داشتند.
در نوامبر 1995 نسخه HTML 2.0 گسترش يافت و بلافاصله در همان سال HTML 3.0  منتشر شد، ولي استقبالي از آن نشد. در سال 1996 انجمن W3C شروع به فعاليت  بر روي نسخه اين زبان کرد که حاصل کار آنها در 14 ژانويه 1997 انتشار HTML  3.02 بود. اين نسخه توانست رضايت اکثريت را جلب کند چون هماهنگي بيشتري با مرورگرهاي  مختلف در سيستمهاي عامل متفاوت داشت. در تمام نسخه هاي اين زبان ، سعي بر  اين شده بود تا نظر کساني که در زمينه وب سرمايه گذاري کرده بودند جلب شود و  برنامه هاي توليد شده براي وب بتوانند مدت طولاني تري قابل استفاده باشند.  به همين منظور HTML براي اهداف گسترده تري ، در وب توسعه يافت تا در کليه  سيستمهاي اطلاع رساني و الکترونيکي کوچک و بزرگ با بکار بردن گرافيک و  رنگها، قابليت بهره برداري بيشتري داشته باشد.
در 18 دسامبر 1997 نسخه HTML 4.0 در وب منتشر شد و در همين بين شرکتهاي  توليد کننده مرورگر وب يکسري مشخصات منحصر بخود را به اين نسخه اضافه کردند  که قابل اجرا در مرورگرهاي ديگر نبود. بعضي از اين تغييرات در W3C مورد  تاييد قرار گرفت اما بعضي ديگر نه. با تغييرات HTML مرورگرها مجبور به  تغيير شدند تا با تحولات جديد سازگار شوند.
در تاريخ 24 آوريل 1998 در اين نسخه تجديد نظر شد و حاصل آن پيدايش HTML  4.01 بود که با کمي تغيير و رفع يکسري مشکلات، در W3C برسميت شناخته شد و  اين انجمن استفاده از آنرا به توسعه دهندگان و طراحان وب ، توصيه کرد.
بطور کل مجموعه HTML 4 با قابليت استفاده از embeded objects, frames,  scripting, style sheets و با کارآيي بالاتر جدولها و فرمها به وب معرفي  شد، همچنين در اين نسخه توجه زيادي به افراد با توانايي کم شده بود تا اين  افراد هم بتوانند از محيط وب استفاده کنند. اما مهمترين قدمي که در اين نسخه برداشته شد، پشتيباني HTML از زبانهايي  بود که از راست به چپ نوشته ميشدند مانند زبان فارسي، که در اين نسخه با  پذيرفتن استاندارد ISO 10646 به هدف بزرگ بين المللي شدن اين زبان نزديک  شدند تا همه مردم دنيا در هر کجا و با هر زباني بتوانند اسناد HTML را  منتقل کنند.
HTML 4.01 تفاوت کمي با نسخه اصلي خود يعني 4.0 دارد اما در عوض هماهنگي  بيشتري با نسل جديد زبان وب يعني XHTML و نسل بعدي يعني XML دارد. در اصل  XHTML اساس و مقدمه XML است که براي هماهنگي و سازگاري HTML با XML منتشر  شده است.
HTML 5.0 نیز به تازگی انتشار یافته که مورد توجه تمامی اهل فن قرار گرفته است ...
اطلاعات بیشتر در این مورد در ویکپدیا :
 

موضوعات مرتبط: درس اول اچ تی ام ال ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, | 20:3 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon